• by marka365
  • 30 Aralık 2019
  • 417
  • 0

Tuğçe Altan Bahçe

Vücudunuzda belli bölgelerde biriken yağ dokusunu azaltmak ve artmasını engellemek için beslenme alışkanlıklarınızı değiştirmeli ve egzersiz alışkanlığı kazanmalısınız. Beslenme programınızda doğru karbonhidrat seçimi (glisemik indeksi düşük) yapmalı ve tükettiğiniz yağ miktarını azaltmaya çalışmalısınız. Fiziksel aktivite seçiminizde karın ve bel çevresindeki kaslarınızı daha iyi çalıştıran egzersiz tekniklerini uygulamalısınız. Sağlıklı ve kalıcı çözüm sağlamak için bölgesel zayıflama yöntemlerini mutlaka doktor ve diyetisyen gözetiminde uygulamalısınız.

Doğru karbonhidrat seçimi:

Günlük hayatınızda tükettiğiniz besinlerin karbonhidrat içeriği olanlarının lif (posa) açısından zengin olması daha uzun sürede sindirilmelerini sağlar ve vücudunuzda yağ olarak depolanmalarını azaltır. Beslenme programınızdaki ana öğünlerde tahıl grubu olan besinlerin seçimini doğru yapabilmeniz için beyaz ekmek yerine tam buğday-çavdar ekmeği, pilav yerine bulgur pilavı, patates yerine kuru baklagil çeşitlerini tercih etmelisiniz. Tükettiğiniz meyve grubu seçimlerinizde glisemik indeksi düşük meyveleri tüketmelisiniz. Yaz aylarında üzüm, karpuz-kavun-dut… gibi meyveler yerine çilek, kiraz, şeftali, kayısı gibi meyveleri; kışın muz, hurma yerine elma, portakal, armut… gibi meyveleri tüketmelisiniz. Bununla beraber öğün düzeninizi bozmamalı ve ara öğün yapmaya çalışmalısınız.

Tükettiğiniz yağ miktarını azaltmak için:

Et çeşidi içeren yemeklere yağ eklemek yerine baharat, domates püresi veya salçası ilave edebilirsiniz. Salata çeşidi olan besinlere yağ eklemek yerine baharat ve tat verici soslar ( balzamik sirke, limon suyu, nar ekşisi vb..) ekleyebilirsiniz. Süt, yoğurt ve peynir çeşitlerini orta yağlı veya yağsız olanlarını tercih edebilirsiniz. Hazırladığınız yemeklere piştikten sonra kişi başına 1 tatlı kaşığı yağ ekleyerek yağ tüketiminizi kontrol edersiniz.

Yeterli egzersiz için: Düzeni egzersiz ile kas dokunuzu artırır ve yağ dokunuzu azaltırsınız. Bunun için haftada 2–3 defa 30–40 dakika yürüyüş yapmalı,dakikada 80 ile 100 adım atmaya çalışmalısınız.Kısa mesafeler için araba, otobüs ..gibi taşıtları kullanmak yerine yürümelisiniz. Yürüyüş yapamadığınız zamanlarda evde veya ofiste günde 10–15 dakika merdiven çıkabilir veya rahatlama egzersizleri yapabilirsiniz. Fiziksel aktivite sürenizi ve miktarını daha sağlıklı takip edebilmek için adım sayar ( pedometre) kullanabilirsiniz. Bel bölgenizde biriken yağları azaltmak için haftada 1-2 defa aerobik egzersiz veya pilates yapabilirsiniz.

Yorum ekle

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *